Opel Astra H – hit czy kit?

Opel Astra to jeden z najpopularniejszych samochodów na naszym rynku. Obecnie na rynku wtórnym najbardziej popularna jest wersja H czyli trzecia generacja tego modelu. Dlaczego jest ona tak popularny i pokochali go liczni kierowcy w naszym kraju?

Opel Astra H – charakterystyka

Trzecia generacja zaprezentowała się w 2004 roku. Jej nowoczesny i odważny design jest zupełnie inny od swojej poprzedniczki. Odważne przednie reflektory oraz opadający tył powodował wrażenie, że auto jest bardzo dynamiczne. Niestety dynamika tego samochodu nie jest jego najmocniejszą stroną. Jeżeli chodzi bowiem o silniki to benzynowe jednostki są ospałe. Najmniejsza proponowana jednostka o pojemności 1.4 litra jest zdecydowanie za słaba na to auto. Jeżeli zapakujemy do niego całą rodzinę i włączymy klimatyzację to może okazać się, że będziemy mieć problem z podjechaniem pod niewielką górkę. Na plus trzeba jednak zaznaczyć, że ten silnik napędzany jest łańcuchem rozrządu co zdecydowanie obniża koszty eksploatacji. Jest to też najmniej awaryjny silnik. Kolejne mocniejsze jednostki benzynowe będą lepszym wyborem, a wersje 1,8 lub 2,0 litra powinny już dać nam odrobinę radości z jazdy. Napędzane są one już tradycyjnym paskiem rozrządu, którego wytrzymałość jest jednak bardzo wysoka ponieważ jak sugeruje Opel jego wymiana powinna odbywać się co 150 tysięcy kilometrów. Zawieszenie Opla Astry jest trwałe i niezawodne. Zastosowano tutaj sprawdzone wynalazki, z przodu kolumny McPhersona, a z tyłu znajdziemy sztywną belkę. Nie powinniśmy mieć więc żadnych poważnych awarii oraz problemów z zawieszeniem. Opel astra zbiornik paliwa pojemność to tylko 45 litrów, tak więc podczas większych podróży należy zaplanować wcześniej odpowiednie tankowania po trasie. Środek Astry jest prosty i przemyślany. Wszelkie przyciski są tam, gdzie powinny się znajdować. Deska rozdzielcza jest raczej smutna i mało kolorowa. W panelu środkowym króluje radio, które jest wbudowane i zajmuje prawie cały środkowy obszar.

 

Możesz również polubić…