Jak zerwać z cukrem?

Każdy człowiek zdaje sobie sprawę, iż cukier nie jest odpowiednim składnikiem każdej diety. Aby dieta była skuteczna i efektywna, należy zredukować ilość cukru w diecie najlepiej do zera. Nie należy robić tego drastycznie, jeżeli nie wiemy jak nasz organizm może zareagować. Od początku należy zdać sobie sprawę, iż zerwanie ze słodyczami nie będzie proste ani przyjemne.

Jak przestać jeść słodycze?

Na samym początku należy wyeliminować z naszej diety produkty, które nie są nam do niczego potrzebne. Warto zacząć od od odstawienia napojów słodzonych. Do tej grupy zaliczają się napoje gazowane, napoje owocowe, mrożona herbata, wszelkie napoje typu light które są słodzone sztucznymi słodzikami. Należy zastąpić je dużą ilością wody, niesłodzoną herbatą i kawą.
Kolejnym krokiem będzie wyłączenie z codziennego jadłospisu słodyczy, takich jak batoniki, cukierki, ciasta, ciasteczka. Najlepiej na początku zrezygnować z tych, które mają najgorszy skład i stopniowo rezygnować ze słodyczy w całości. Nie można jeść nawet ciasteczek zbożowych i pełnoziarnistych. Aby zaspokoić swój głód na coś słodkiego, warto zastąpić niezdrowe słodycze owocami.
Kiedy wyeliminujesz już wszystkie niezdrowe słodycze, warto także pomyśleć o usunięciu z diety węglowodanów prostych, które na organizm działają równie niekorzystnie jak cukier. Do węglowodanów prostych zaliczamy między innymi białe pieczywo i makaron, które w łatwy sposób można zastąpić produktami pełnoziarnistymi.
Należy pamiętać, iż często cukier znajduje się w składnikach produktów, jednak może występować pod różnymi nazwami. Niektóre z nich na pierwszy rzut oka nie kojarzą się z cukrem, dlatego warto zaznajomić się z większą ilością synonimów cukru.

Może Ci się również spodoba